Monday, August 30, 2010

sedih + sayu..

Sedang khusyuk membaca entri2 di blog2..saya terpaku seketika di blog insan ini..tersentuh hati saya tatkala membaca entri2 nya tentang insan tersayang nya yang telah pulang menghadap ilahi.. Sedih membaca entri2 tersebut..di tambah lagi dengan lagu yang sayu tu..makin bertambah laa syahdu dan sayu bila membaca entri tu..

Doa saya, moga kamu terus tabah ye..kerana, sudah menjadi lumrah dunia, sudah menjadi lumrah alam, setiap yang hidup pasti akan mati..tiada apa yang akan kekal..kita sebagai insan hendaklah menerima Qada' dan Qadar Allah dengan hati yang redha..Percayalah bahawa, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..Di bulan Ramadhan yang mulia ini, banyakkan berdoa ye kamu..semoga arwah tenang disana..InsyaAllah..~


Bagi yang memandu kenderaan tu..sama ada motor @ kereta, sila lah berhati2 di jalan raya.. Ingatlah insan yang tersayang..hargailah nyawa anda yang satu tu..hidup di dunia ni hanya sekali..hargai lah nyawa anda..dan jangan biarkan insan yang anda sayangi menangisi pemergian anda..


Dan awak!! hati2 juga bawak motor tu..saya risau kayh..liver liver on the road..pape pn, saya selalu doakan keselamatan awak







2 comments:

myzaali said...

betul tu..pandu hati2..kdg2 org dah hati2..sbb kecuaian org lain,org yg sy syg pergi...siapa nk tgungjwab?msia mmg sukar nk ngaku..

take care fellas!

nurmiey sabtu said...

btl..slalu je jd mcm 2, sbb kecuaian org lain, org lain jd mangsa..sabar ye miza..DIA maha mengetahui ap yg b'laku..