Saturday, January 1, 2011

tahun baru. semester akhir.


Wah! hari ini 01.01.2011.. tarikh yang cantik dan sesuai untuk bertunang dan berkahwin.. tadi pun, banyak saya tengok papan tanda majlis kahwin.. Jadi, tahniah saya ucapkan bagi sesiapa yang melangsungkan perkahwinan dan juga pertunangan pada hari ni.. dan, kalau ada baby yang baru lahir hari ni, saya ucapkan selamat datang melihat dunia yang indah ciptaan ALLAH ini.. mesti cantik nombor ic baby tu nanti kan, hehe jauh plak saya fikir..

Semalam, cukuplah setahun sang bumi beredar mengelilingi sang matahari.. Dan selama 365 hari itu jugalah putaran hidup saya sebagai seorang insan terus bergerak.. Banyak kenangan telah tercatat di dalam kotak memori saya.. Terlalu banyak yang telah diukir sepanjang tahun 2010 ni.. saya yang bergelar seorang pelajar di UKM, saya yang juga seorang guru praktikal di SMKPP11(1), saya yang bergelar seorang sahabat untuk sahabat TESL dan saya sebagai saya.. Kenangan pahit dan manis semuanya bercampur menjadi satu.. namun, semua itu telah mematangkan saya dalam menjalani hidup sebagai seorang pengembara di bumi
ALLAH ini.. kenangan ini juga telah mendidik saya supaya tidak menjadi manja lagi dan berdikari untuk hidup.. Dan saya berharap semoga hari-hari yang mendatang memberi saya lebih peluang untuk memperbaiki diri saya ke arah yang lebih baik, InsyaALLAH.

Tahun ini juga merupakan tahun terakhir dan semester terakhir bagi saya sebagai seorang mahasiswi di UKM.. terasa sedih sangat bila memikirkan saat perpisahan dengan kawan-kawan yang makin lama makin hampir.. Maklumlah, setelah hampir 7 semester kami bersama sebagai TESLALIEN, terlalu banyak kenangan pahit dan manis yang telah kami cipta bersama-sama.. Nanti mesti saya akan rindukan keriuhan dan kegembiraan bersama mereka..Pernah juga terlintas difikiran saya, macam mana saya nak mulakan hidup baru di tempat yang baru nanti tanpa ada kehadiran kawan-kawan TESL ni..ngeri-ngeri nak membayangkan segala 1001 kemungkinan yang akan terjadi.. But, whatever it is, life must go on.. APa yang penting, saya kena hargai saat-saat yang ada ni untuk bersama-sama dengan mereka..


Selingan : kena create lebih banyak memori ni, g camping ke, g picnic ke, g Gabai ke, kn?





2 comments:

Menn said...

pa lagi..buat la arep..
nnti aku join..hahaha

nurmiey sabtu said...

byk je idea nk buat ni..tp tkt tak terlaksana la plak..ko laa kne tlg aku laksanakan idea n perancangan..hehehe