Sunday, November 13, 2011

Allah Sayang Kamu

~✿ Kadangkala diri BERTANYA..betul ke Allah sayang aku? Eleh, perasan je lebih..kalau Allah sayang, takkanlah kamu jadi macam ini..tiba-tiba teringat kata-kata seorang ukhti, SYAITAN akan cuba menghadirkan perasaan bahawa Allah tidak sayang kita..hati-hati..

Betul juga ya, waktu kita melakukan DOSA dan waktu kita ditimpa DUGAAN..kita akan merasakan bahawa Allah sudah tidak sayang kepada kita sebab beri kita pelbagai dugaan hidup..maka, bertambah JAUHLAH diri kita dari Allah dan TERCAPAILAH MISI syaitan.. tetapi jika setiap kali kita merasakan seperti itu, apa yang PERLU kita lakukan? ~


KATAKAN PADA DIRI :

"Allah SAYANG kamu, segala dosa yang telah dilakukan (setelah diinsafi), segala dugaan yang dilalui (setelah direnungi) adalah untuk menjadikan dirimu LEBIH DEKAT dengan Allah..ya, lebih dekat untuk merasai KASIH SAYANG Allah.. (✿◠‿◠)

"Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu AMAT DEKAT.” 
(Surah Al-Baqarah : 214)

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.” (Surah al-Insyirah: 5-6)

"ALLAH tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."
(Surah Al-Baqarah ayat 286)

Titipan untuk hati : 
La Tahzan..Innallaha ma'ana..Allah tidak akan menguji seseorang itu dengan apa yang dia tidak mampu..kerana di sebalik ujian dan dugaan pasti ada hikmah yg tersembunyi..yakinlah dengan takdir Allah.. ucaplah Alhamdulillah atas ujian yg datang dan pergi..semoga menguatkan lagi iman di hati..

Sumber dari sini :)




Terima kasih sudi singgah di sini =)

0 comments: