Thursday, April 19, 2012

di manakah pemuda?

Dengan Lafaz Bismillahirrahmanirrahim ku Mulakan Bicara..

kuatkah anak2 muda di tanah air kita yang tercinta ini? di manakah mereka jika dibandingkan dengan anak2 muda di Palestine? Adakah mereka berdiri sama tinggi duduk sama rendah dengan anak2 muda Palestine? ataupun anak2 muda di tanah air kita yang merdeka lagi bebas ini ternyata jauh panggang dari api jika dibandingkan dengan anak2 muda Palestine?

mari sama-sama kita fikir sejenak..tenangkan diri, lapangkan fikiran..kemudian, tepuk dada tanya iman masing2 tentang keadaan ini..

saat anak2 muda di tanah air leka gembira menonton tv, anak2 muda di bumi Palestine sentiasa ketakutan akan dibunuh..ketika anak2 muda di tanah air leka bermain PS dan game, 
anak2 muda di bumi Palestine berjuang dengan batu2 kecil..ketika anak2 muda di tanah air membimbit e-book, laptop dan notebook, anak2 muda di Palestine memegang senapang..
ketika anak2 muda di tanah air leka dengan handphone yg serba canggih, anak2 muda di Palestine sibuk berjuang mempertahankan negara..
ketika anak2 muda di tanah air ramai yang merempit, terlibat dengan keruntuhan akhlak dan moral yang serius, anak2 muda Palestine jihad kerana mempertahankan agama dan negara mereka..

di manakah golongan muda negara ini berada..saya akui, masih ramai dan Alhamdulillah, makin ramai yang sedar dan sudah kembali kepada jalan yang sebenarnya..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..semua itu dengan izin dan kehendak Allah..

Namun, masih ramai juga yang hanyut dan leka dengan keduniaan..
jadi, mari sama2 kita tarbiyah diri kita, diri ahli keluarga kita, diri sahabat2 kita, dan juga diri umat Islam seluruhnya..kembalilah kepada jalan yang sebenarnya..semoga Allah mempermudahkan jalan jihad kita ini..

memang jalan mujahadah ini pahit namun syurga Allah yang dijanjikan itu sangat indah..


Terima kasih sudi singgah di sini =)

0 comments: