Wednesday, March 24, 2010

i'm not prefect~~


Saya bukan seorang insan yang sempurna..& saya tidak sehebat insan-insan lain..Tapi, saya cuba berubah, berubah menjadi insan yang disayangi Pencipta...

Mampukah aku menjadi seperti Khadijah?

Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah,

Hartanya diperjuangkan Fisabilillah,

Penawar hati Kekasih Allah,

Susah Senang rela bersama,


Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aishah?

Isteri Rasulullah yang bijak,

Pendorong kesusahan dan penderitaan,

Tiada sukar untuk dilaksanakan,


Mengalir air mataku,

Melihat pengorbanan puteri solehah Siti Fatimah,

Akur dalam setiap perintah,

Taat dengan abuyanya, yang sentiasa berjuang,

Tiada memiliki harta dunia,

Layaklah dia sebagai penghulu syurga.


Ketika aku marah,

Ingin aku intip serpihan sabar,

Dari catatan hidup Sarah..


Moga tabah jiwaku,

Setabah ummi Nabi Ismail,

Mengendong bayinya yang masih merah,

Mencari air penghilang dahaga..

Diterik padang pasir merah,

Ditinggalkan suami namun akur tanpa bantah,

Pengharapannya hanya pada ALLAH,

Itulah wanita Siti Hajar...


Mampukah aku menjadi wanita solehah?

Mati dalam keunggulan iman..

Bersinar indah, harum tersebar...

Bagai wanginya pusara Masyitah...

Layakkah aku..?

Mampukah aku..?







0 comments: