Monday, February 28, 2011

cukuplah sekiranya.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup.

Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.

Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain,

dilamar lelaki yang bakal memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam,

juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam,

atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wassalam,

yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.


cukuplah sekiranya..


Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama.

Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata.

Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati.

Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat.

Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.

Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia.

Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati, insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..








4 comments:

Ce'gu JAERA said...

wahhh... saya suka sajak ini.. menarik.. Salam ukhuwah ya.. (",)

nurmiey sabtu said...

salam ukhwah kembali..hee..sy pn suka sajak ni..mendalam maksudnya..^_^

Sang Penghuni said...

saya pun suka sajak ni

Sang Penghuni said...

saya pun suka sajak ni