Sunday, April 10, 2011

kenapa dia bukan untukku?


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat,

dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat;

dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik,

dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik.

(Al-Quran, Surah Al-Nur: Ayat 26)



Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih, apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.. kerana,

1. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa insan itu bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yaang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yang kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya....Put your full trust in HIM !


Sumber : blog ini, blog ini dan juga dari fb ini.





4 comments:

Menn said...

terbaek la entry ni....insaf kejap..heheh

nurmiey sabtu said...

aku pn mcm bru t'sedar dr lamunan gak laa bile bace ni..hehe

Wanie-san said...

hehehe mase ak frust dlu mie ak byk gak pikir gni..mmg ade hikmah dgn ape yg b'laku ni...kite je kdg2 dok sedor...masih sibuk dgn benda yg xpasti...

| gad1s s0ypans | said...

jika terjadi sebaliknya, itu adalah dugaan......

(=