Monday, May 2, 2011

dah habis dah.

Alhamdulillah..dapat juga saya meng'update' blog kesayangan saya ini setelah sekian lama blog ini berhabuk dan penuh dengan sawang.. Kerana kekangan masa, saya tidak sempat untuk update cerita-cerita terbaru.. Maklumlah, sibuk dengan final exam dan juga saya sibuk berjalan-jalan menghabiskan masa terluang dengan kawan-kawan coursemate yang terchenta..

Pada 20 April 2011 yang lalu, merupakan peperiksaan terakhir saya di bumi UKM.. Dan peperiksaan itu juga merupakan peperiksaan terakhir saya sebagai seorang pelajar setelah hampir 17 tahun saya bergelar pelajar.. Macam tak percaya yang hampir 17 tahun saya hidup sebagai pelajar.. Saat saya keluar dari dewan peperiksaan tu, bermacam-macam perasaan yang saya rasa.. Semuanya bercampur baur.. Rasa gembira sebab dah habis exam and sebab dah habis study, tapi rasa sedih sebab saat perpisahan dengan kawan-kawan makin hampir.. Walau ape pn, apa yang pasti, saya rasa lega sangat sebab telah berjaya menghabiskan periksaan saya yang terkahir di bumi UKM yang saya sayangi ini..hihi~

Habis je final exam tu, saya tak terus pulang ke rumah macam sem-sem yang sebelum ni.. Kalau sebelum ni, habis je final exam, saya terus balik ke rumah.. Tapi kali ni, saya stay di UKM sampai 29hb sebab nak menghabiskan masa bersama-sama kawan-kawan.. Yelah, lepas ni, mungkin dah susah nak keluar sama-sama lagi, nak makan sama-sama.. sebab masing-masing dah jauh..

Sepanjang dua minggu tu, saya dan kawan-kawan wat BBQ, pergi berkelah di sungai congkak, kemudian pergi berkelah di Port Dickson, celebrate birthday Fiza, tengok wayang.. Sebelum tu, saya dan kawan-kawan ke Langkawi.. the best memories that i ever had with my classmate... Kemudian, menonton cerita hantu kak limah balik rumah di bilik saya dengan Nad, Ika, Dayah dan Nurun sebelum mereka balik kampung.. Kemudian, kami pun ada ambil gambar di sekitar kawasan UKM.. Memang best dapat habiskan masa dengan mereka.. memang enjoy habis!

Namun, sudah lumrah alam dan adat dunia yang setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. Selepas berjalan-jalan tu, seorang demi seorang kawan-kawan saya meninggalkan bumi UKM.. Saat itu, tiada lagi ucapan yang mampu saya tuturkan, cuma linangan air mata dan pelukan erat yang mampu saya berikan kepada mereka.. Sungguh, terasa sangat sedih semasa nak berpisah dengan mereka.. Setelah hampir empat tahun perkenalan kami di bumi UKM ini, tibalah saat untuk kami berpisah.. Saya yakin yang kami akan berjumpa lagi, namun mungkin jarak dan waktu yang akan menyukarkan pertemuan kami lagi..

Sepanjang empat tahun saya bersama kawan-kawan coursemate, bermacam-macam memori yang telah kami ukir, berbagai-bagai masalah dan halangan yang kami tempuhi bagi mendewasakan kami.. Ditambah lagi dengan assisgnment dan tugasan yang perlu kami siapkan walaupun tension.. Namun, semua itu tidak mematahkan semangat saya dan kawan-kawan untuk terus berada di bumi UKM ini untuk menuntut ilmu.. Malah, ikatan persahabatan kami kian lama kian utuh..

Kepada kawan-kawan terutamanya Cikema, Nad, Nurun, Dayah, Ika, Cikyah, Fiza, Miza, Ida and also others, thanks a lot guys for being such a great friend of mine.. Korang banyak membantu saya, menyyokong saya, memahami saya dan sentiasa ada untuk saya.. Saya tahu saya annoying dan menyakitkan hati, selalu je perasan tapi korang masih sudi berkawan dengan saya.. Saya harap, annoying saya itu akan mengingatkan korang pada saya walupun sikit.. Sebab korang memang sentiasa di ingatan saya setiap masa.. Terima kasih untuk semua kenangan manis dan pahit kita bersama.. Saya bukannya jenis yang pandai mengekspresikan dengan kata-kata.. Tapi, saya nak korang semua tahu yang saya gembira sangat ada coursemate, teman, kawan rapat dan best friend macam korang.. Korang adalah kawan yang hebat, sentiasa happening dan menggembirakan..

Maafkan andai saya ada mengguris hati korang tanpa sedar, sama ada dengan kata-kata ataupun perbuatan.. Terima kasih untuk semuanya.. Saya nak korang tahu yang saya sayangkan korang.. Memang kenagan bersama korang semua akan tetap terpahat kukh di hati dan ingatan saya.. Walaupun kita telah berjauhan dan pulang ke kampung halaman masing-masing, saya percaya yang kita akan berjumpa dan berkumpul lagi.. InsyaAllah~





0 comments: