Wednesday, February 15, 2012

Kembali kepada DIA

BismillahirRahmanirRahim..

Sebaik sahaja buka muka buku, ternampak notification dari seorang sahabat di group smasid.. Terus buka group tersebut then ternampak pemberitahuan dari sahabat ini :

al-fatihah kepada Ustaz Idris Mat,-mantan pengetua Smasid Yg telah kembali ke rahmatullah td,.sama2 kita doakan agar rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan org2 yg beriman..*info dr alumni smasid 11/12



Innalillahiwainnailaihirojiun..


Sungguh! saya sangat terkejut sebaik sahaja mendapat tahu tentang berita yang mengejutkan dan mendukacitakan itu.. Arwah merupakan seorang ustaz dan juga, bekas pengetua di Sek. Men. Agama Sultan Ismail Dungun (SMASID). Ustaz Idris bin Mat telah kembali ke Rahmatullah pagi tadi.. Berita ini disampaikan seorang sahabat saya.. Dari info yang diberitahu, arwah ustaz telah dua hari dimasukkan ke hospital dan meninggal dunia di rumahnya pagi tadi.. Sungguh! saya sangat terkejut dan sedih.. He is the best ustaz that I ever had.. Segala ilmu dan tunjuk ajar ustaz akan sentiasa kami anak didikmu amalkan dan ingati setiap saat.. Semoga rohnya ditempatkan bersama-sama orang-orang yang soleh.. Insha Allah, amin~


Selingan : Dari Allah kita datang dan pada Allah jua kita semua akan kembali..Semua pasti merasa saat ini..Cuma cepat atau lambat sahaja..


Terima kasih sudi singgah di sini =)

3 comments:

Wanie-san said...

innalillah..
al-fatihah...
ustaz idris mat mmg ak ingat..
dia ada ngajor kita time form kan klu xsilap ak la..
dia baik sgt ork??huhu

cik husna said...

takziah buat ustaz...
Al-fatihah..

nurmiey sabtu said...

@ wanie san : yupp..die baik sgt..suka wat lawak and teka teki.. stiap kli kls die, semua org xsbr.. huu..tp Allah lbh sayangkan dia..

@ cik husna : tq..