Sunday, August 26, 2012

Comeback Entri :)

Dengan Lafaz Bismillahirrahmanirrahim Ku Mulakan bicara

Alhamdulillah..setelah sekian lama tak sempay meng'update' blog ini, sekarang diberi sedikit masa terluang untuk meng'clear'kan habuk-habuk dari blog ni ^__^

Sekarang, title saya telah berubah daripada seorang penganggur terhormat kepada seorang guru Bahasa Inggeris di SMK Dato Penggawa Timur, Masai.. Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi kerana dengan penuh Rahmat dan Kasih SayangNya telah menganugerahkan tugas sebagai seorang guru kepada saya.. Sungguh, tugas guru ini bukan mudah lebih-lebih lagi nak mendidik anak-anak murid yang terlebih maju dan canggih dalam zaman IT ni.. Terkadang, terbit perasaan takut dan gerun untuk mendidik mereka.. namun saya yakin, ketentuanNya adalah yang terbaik..

Saya akan lakukan sehabis baik demi menyampaikan ilmu Allah ini kepada anak-anak didik saya yang tercinta.. Memang mereka nakal, memang mereka bising di dalam kelas, memamng mereka kerap tidak menyiapkan tugasan yang diberikan kepada mereka.. Namun, sudah menjadi tugasa saya sebagai guru @ teacher mereka untuk terus mendidik dan mengajar mereka agar menjadi insan dan hamba Allah yang cemerlang kan? Sungguh, saya ada Allah yang sentiasa bersama saya..

p/s :  Mendidik anak bangsa supaya menjadi menjadi insan yang cemerlang pun dikira sebagai jihad kan? Insha Allah, jihad fi sabilillah~

Terima kasih sudi singgah di sini =)

0 comments: