Monday, September 17, 2012

Jarak + waktu


Jarak..Waktu
itu yang terbaik Dia berikan kepada saya
dan juga dia..
untuk menyiapkan diri saya
dan juga dia
baik dari segi agama kami, dari segi ilmu kami
malah dari segi kematangan dan juga pemikiran kami..

sungguh,
dulu saya masih tidak matang,
melakukan kerja tanpa memikirkan orang lain,
Alhamdulillah,
DIA telah memandu arah dan hati saya untuk mencari DIA..
arah yang benar kerana cinta dan Kasih sayangNya adalah tulus,
suci dan kekal abadi..

Kemudian,
DIA uji lagi hati dan kematangan diri saya,
dengan tugas baru sebagai pendidik.
Alhamdulillah, ini cita-cita yang diidamkan sekian lama..

ketika inilah jarak dan waktu benar-benar membutuhkan
kematangan, kewarasan dan kesabaran yang sangat utuh..
Allahurabbi, sungguh diri ini nyaris mengalah di awal langkah..
namun, dengan jarak dan waktu ini,
hati saya diteguhkan kembali,
sebab, yakin dengan kasih sayang DIA..

DIA bagi pula jarak dan waktu ini
pada saya dan dia,
untuk kami jadi lebih dewasa,
kata umi dan abah,
biar saya dan dia sama-sama belajar menjadi dewasa,

sungguh DIA tak kejam pada saya dan dia,
bila meghadiahkan jarak dan waktu ini pada kami,
jarak dan waktu ini untuk menguji,
jarak dan waktu ini untuk menguatkan,
jarak dan waktu ini untuk menambahkan,
cinta dan kasih padaNya,
rindu padaNya,
dan yang pasti,
yakin akan segala ketentuanNya..

jarak dan waktu ini bukan untuk menghukum.
jarak dan waktu ini untuk mendewasakan.
Alhamdulillah..terima kasih
untuk jarak dan waktu ini..


p/s : yakin! DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambaNya :)


Terima kasih sudi singgah di sini =)



0 comments: